فورى/ مشاور مولوی عبدالحمید بازداشت شد!
فورى/ مشاور مولوی عبدالحمید بازداشت شد!

 مشاور مولوی عبدالحمید بازداشت شد؛ گزارش ها از ایران حاکی از آن است که مولوی عبدالمجید مرادزهی مشاور و عضو دفتر مولوی عبدالحمید از علمای بانفوذ اهل سنت زاهدان روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مشاور مولوی عبدالحمید بازداشت شد!

سایت «حال وش» که اخبار حقوق بشر مربوط به سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد، با اعلام این خبر نوشت که نیروهای امنیتی با «چهار خودرو» برای دستگیری آقای مرادزهی به محل اعزام شدند.

و رسانه ها به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که “ملاوی مرادزهی در حال بازگشت از مراسم تشییع جنازه بود که چهار خودروی نیروهای امنیتی او را در خیابان بازداشت کردند و او در راه خانه اش بود و او را بردند.”

بر اساس این گزارش، از پیروان این مرجع اهل سنت خواسته شد تا وضعیت وی را «از دادگاه ویژه روحانیت» پیگیری کنند.

چرا مولوی عبدالمجید مرادزهی بازداشت شد؟

مولوی عبدالمجید مرادزهی در ۲۹ دی ماه با تاکید بر فضای امنیتی حاکم بر زاهدان و ایجاد ایست های بازرسی، گفت که پس از انتصاب احمدرضا رادان به عنوان فرمانده نیروی انتظامی، “می خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند”.

وی با اشاره به تداوم اعتراضات پس از جمعه خونین زاهدان و التهاب فضای شهر گفت: حدود صد نفر را کشتند و سیصد و چهارصد نفر را مجروح کردند که الان خیلی ها دستگیر شده اند و مردم خیلی ناراحت هستند. فضا متشنج است و هنوز اهیچ اقدامی در جهت مجازات مباشرین و آمرین انجام نداده‌اند»