اعتراضات اصفهان

سردار حسن کرمی؛ فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی فاش کرد که نیروهای جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات اصفهان از سلاح استفاده کردند.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در اظهارات صبح امروز، یکشنبه ۱۹ دی، استفاده از اسلحه برای سرکوب اعتراضات آذرماه در اصفهان را تایید کرد.

سردار کرمی روز یکشنبه مدعی شد که یگان ویژه با رفتارهای نرم با معترضان برخورد می‌کند و از سلاح‌هایی مانند کلاشینکف، که سلاح اصلی سازمانی آنها برای مهار اعتراضات است، استفاده نمی‌کند.

سردار کرمی اضافه کرد: «به ما سنگ پرتاب کردند، فحش ناموس دادند اما ما با آرامش با مردم برخورد کردیم و معترضان را به آرامش دعوت کردیم. و اگر فردی در ناآرامی‌های اجتماعی دست مأمور یگان ویژه اسلحه جنگی دید به او جایزه می‌دهیم».

وی طی اظهارات خود اعلام کرد که سنگین ترین سلاح ماموران که در ناآرامی های اجتماعی در خیابان مورد استفاده پلیس و نیروهای امنیتی قرار گرفت، “ساچمه‌زن” بود.

اعتراضات مردم اصفهان به بحران آب در این استان به دلیل حمله نیروهای یگان ویژه به تجمع کنندگان و آتش زدن چادرهای آنان و دستگیری بدون دلیل و استفاده از گلوله بسیاری از آنان به خشونت تبدیل شده بود.

چندین عکس و فیلم از تعداد زیادی از شهروندان پس از اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای نیروهای جمهوری اسلامی به بدن، چشم و صورتشان در شبکه های اجتماعی پخش شد.

فرمانده یگان ویژه با رد کردن این فیلمها و تصاویر اظهار داشت: «یک‌سری از فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی از حوادث اصفهان جعلی بود و اصلاً مربوط به یگان ویژه نبود».