پناهجوی ایرانی
فرانسه از جزئیات غرق شدن یک پناهجوی ایرانی خبر داد

سه هفته پس از واژگونی یک قایق در حین عبور از کانال مانش، مقامات فرانسوی از غرق شدن سیروان علی‌پور، پناهجوی ایرانی خبر دادند.

روز گذشته دولت فرانسه با انتشار بیانیه ای هویت ۲۶ قربانی حادثه قایق حامل پناهجویان را در هنگام عبور از کانال مانش توضیح داد. در این بیانیه آمده است که ۱۶ کرد عراقی و ۳ افغان و یک ایرانی،  به عنوان قربانیان شناسایی شده اند.

این قایق واژگون شد و ده ها پناهجو هنگام تلاش برای رسیدن غیرقانونی به بریتانیا با استفاده از یک قایق لاستیکی با عبور از کانال مانش غرق شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که ایرانی غرق شده، سیروان علی‌پور ۲۳ ساله پناهجوی ایرانی اهل شهر سردشت آذربایجان غربی است.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، با انتشار پستی در توییتر از واژگونی قایق خبر داده و از غرق شدن مهاجران در کانال مانش ابراز تاسف کرده و آن را حادثه ای بسیار دردناک توصیف کرده است.

به نوبه خود، پلیس فرانسه تأیید کرد که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حرکت مهاجران از طریق کانال مانش به بریتانیا انجام می دهد.

مقامات پلیس فرانسه توضیح دادند که با تمام این تلاش‌ها، ارقام منتشر شده توسط اداره مهاجرت بریتانیا نشان می‌دهد که تعداد مهاجرانی که از کانال مانش عبور می‌کنند در سال جاری به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.