عزاداری محرم

مقامات ایران به درخواست های تعطیل هیات‌ های مذهبی به دلیل نقض پروتکل های کرونا پاسخ دادند و گفتند که نمی توانند مراسم عزاداری محرم و هیات‌ ها را تعطیل کنند.

پس از انتشار تصاویر و فیلم هایی که نقض کامل پروتکل های کرونا را در هیئت های مذهبی، به ویژه در مشهد و تهران نشان می دهد، یکی از مقامات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: «نمی‌ توانیم مراسم مذهبی و هیات‌ها را تعطیل کنیم».

اظهارات این مقام ستاد مقابله با کرونا در حالی مطرح شد که آمارهای رسمی در ایران تایید می کند که تعداد قربانیان و جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران به بیش از پانصد نفر رسیده است.

کرونا
عکس از کانال تلگرام هیات علمدار مشهد الرضا، دیشب

در تعدادی از عکس ها و ویدیوهای مربوط به مراسم عزاداری محرم در “هیات علمدار مشهد الرضا” ده ها نفر نیمه لخت، بدون هرگونه ماسک و با نقض تمام پروتکل‌ های کرونا بودند.

به نوبه خود، نفیسه ثقفی، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پزشک بیمارستان قائم این شهر، به عدم تعطیل این مراسم مذهبی حمله کرد.

کرونا ویروس
عکس دیگری از کانال تلگرام هیات علمدار مشهد الرضا، دیشب

دکتر نفیسه یک فایل صوتی که در آن با بغض و گریه پخش کرد و گفت: «وضعیت مشهد فاجعه و برانکارد حمل جسد نداریم، سرم نداریم، تخت نداریم».

در حالی که حسین مهدوی دامغانی، مدیرعامل سازمان فردوس‌های مشهد تاکید کرد که آرامستان مشهد با شرایط حاد دفن جان‌ باختگان کرونا مواجه است چون آمار روزانه فوتی‌ های کرونا در مشهد سه رقمی است.