خامنه‌ای و روحانی

دو وکیل ایرانی از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق و اعضای ستاد مبارزه با کووید-۱۹ به دلیل کرونا شکایت قانونی کرده‌اند.

محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی، وکلای دادگستری، شکوائیه ۲۲ صفحه‌ای از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تنظیم کردند و مقامات ارشد کشور در دوران کرونا را متهم کردند.

آنها در این شکایت نوشتند: «مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی در جریان مدیریت کرونا در ایران به تسبیب در قتل غیرعمد بیش از یکصد هزار نفر از مردم ایران و سواستفاده از مقام و قدرت و عدم اجرای قوانین مملکتی در روند مبارزه با ویروس کرونا متهم شده‌اند».

وب‌سایت‌های مطبوعاتی ایران گزارش دادند که فقیهی و کیخسروی از مدعی العموم خواسته‌اند تا به شکایت ۲۲ صفحه‌ای رسیدگی کند و نظرات کارشناسی نهادهای مستقل مدنی نیز جهت تبیین بیشتر عملکرد مجرمانه مسئولان جلب شود.

این دو وکیل اعلام کردند که خامنه ای بیماری کرونا را تنها یک بیماری کذایی توصیف کرده بود. و اینکه خامنه‌ای گفت: «این بلا به نظر ما بلای آن چنان بزرگی نیست و از این بزرگ‌تر هم بلا وجود داشته. می‌توانند با دعا با توسلات خیلی از مشکلات را برطرف کنند».

آنها همچنین تاکید کردند که دستور رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی مبنی بر جلوگیری از خرید واکسن های انگلیسی و آمریکایی و تاخیر در واردات بقیه واکسن های خارجی منجر به کندی روند واکسیناسیون شهروندان و جان باختن تعداد زیادی شده است.