امیکرون

امروز، پنجشنبه ۲ دی، رسانه های جمهوری اسلامی به نقل از چند منبع خبری دولتی از ابتلای حدود ۱۸۰۰ نفر در ایران به امیکرون خبر دادند.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از آماده باش تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل افزایش خطر ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا خبر داد.

توکلی اضافه کرد: «این بزرگترین مشکلی است که با این جهش یافته داریم و به بیمارستان‌ها اعلام کردیم که بخش‌های سرپایی‌ خود را در ورودی اورژانس‌ها گسترش دهند تا مراجعات سرپایی در مراکز ساماندهی شوند».

 معاون درمان ستاد مقابله با کرونا توضیح داد: «به دلیل اینکه تمام موارد مشکوک نیاز به کیت مخصوص اومیکرون دارند و ما نمی‌توانیم تمام موارد را تست کنیم، بسیاری از موارد را عمدتا با علائم بالینی و سابقه سفر بررسی می‌کنیم».

از سوی دیگر، کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز اعلام کرد که چند روز پیش اولین بیمار مبتلا به جهش‌یافته جدید کرونا کشف شد و بیمار و خانواده‌اش در منزل خود در تهران ایزوله شدند.

معاون وزیر بهداشت فاش کرد: « تاکنون ۱۸۰۰ مورد مشکوک به امیکرون از سراسر کشور برای انجام آزمایش برای ما ارسال شده است».

در همین حال، مقامات بهداشتی جمهوری اسلامی در حال تجدید نظر در سیاست خود برای مقابله با ویروس کرونا هستند که می تواند به معنای تعطیل و قرنطینه جدید در آینده نزدیک باشد.