تاریخ پایان همه‌گیری ​کرونا

همزمان با گسترش سویه جدید کووید -۱۹ “اومیکرون”، بیل گیتس تاریخ پایان همه‌گیری ​کرونا را که باعث مرگ میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است، اعلام کرد.

گیتس، کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را بنیان گذاشت در یک “بررسی سالانه” که شب دیروز، چهارشنبه ۱۷ آذر، در وبلاگ خود منتشر کرد، انتظار پایان خطر کرونا را داشت.

چهارمین ثروتمندترین فرد جهان، پیش از ذکر تاریخ پایان ویروس کووید -۱۹، از تحولات اپیدمیولوژیک در سال ۲۰۲۱ ابراز ناامیدی کرد و گفت که امسال نسبت به سال قبل از آن شاهد مرگ و میر بیشتری بوده است.

◊    دوز مختلط از واکسن‌های..

بیل گیتس همچنین از رد کمپین های تشویقی برای دریافت واکسن یا ماسک زدن ابراز تعجب و شگفتی کرد و تایید کرد که انتظار واکنش منفی مردم کشورهای جهان در مورد واکسیناسیون را نداشته است.

گیتس در وبلاگ خود تاکید کرد که سال آینده ۲۰۲۲ تاریخ پایان همه‌گیری ​کرونا است. و وی همچنین انتظار داشت که مردم سالانه در ابتدای هر پاییز با دوز مختلط از واکسن‌های ضد آنفلوانزا و کرونا واکسینه شوند.

وی همچنین به سویه جدید “اومیکرون” اشاره کرد و گفت که اومیکرون نگران کننده است، اما جهان آمادگی بیشتری برای مقابله با انواع احتمالی این ویروس دارد.