سر دادن شعار
سر دادن شعار "مرگ بر خامنه‌ای" در مراسم چهلم کیان پیرفلک

سر دادن شعار “مرگ بر خامنه‌ای” در مراسم چهلم کیان پیرفلک؛ مراسم چهلم کیان پیرفلک با حضور گسترده مردم و سر دادن شعارهای از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار شد.

سر دادن شعار “مرگ بر خامنه‌ای” در مراسم چهلم کیان پیرفلک

ویدئوهای منتشر شده از روز دوشنبه از ایزه نشان می دهد که همزمان با برگزاری مراسم چهلم کیان پیرفلک، جوان ۹ ساله ای که توسط نیروهای امنیتی در ایذه به ضرب گلوله کشته شد، تعداد زیادی از مردم با وجود جو شدید امنیتی در این مراسم شرکت کردند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، معترضان حاضر در مراسم چهلم کیان پیرفلک شعارهای “مرگ بر خامنه‌ای” و همچنین “ز ایذه تا کردستان/ جانم فدای ایران” سر دادند.

برگزاری مراسم چهلم کیان، در حالی است که میثم پیرفلک، پدر کیان، که بعد از حمله ماموران به خودروی آنها در شامگاه ۲۵ آبان مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود، به تازگی از مرگ فرزندش مطلع شده است.

کشته شدن کیان پیرفلک

در پی حمله ماموران به بازار ایذه، کیان ۱۰ ساله، در حالی که به همراه پدر و مادر و برادر کوچکترش به خانه باز می گردد مورد اصابت گلوله ماموران قرار گرفت و کشته شد.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توییتر خود نوشت: به یاد خانواده کیان هستم. کیان ۹ ساله وقتی نیروهای امنیتی خودروی خانواده‌اش را گلوله‌باران کردند کشته شد.

ما همچنان به دنبال پاسخگویی برای عواملی که کیان و بسیاری دیگر از ایرانیان شجاع را به قتل رساندند، ادامه خواهیم داد.

یونیسف همچنین در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از مرگ ۵۸۰ کودک در خاورمیانه از آغاز سال ۲۰۲۲ و کشته شدن حدود ۵۰ کودک در قیام ایران ابراز کرده و کشته شدن کیان پیرفلک را “جدیدترین نمونه وحشتناک” توصیف کرده است.