سرانجام ، تصمیم برای نامگذاری

خیابان فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ تهران روز یکشنبه به ” محمدرضا شجریان ” استاد موسیقی سنتی ایران تغییر نام داد.

در آوریل ۱۹۹۸ ، شورای شهر تهران با صدور فرمانی چندین خیابان در تهران را به نام شخصیت های فرهنگی و هنری از جمله “محمدرضا شجریان” نامگذاری کرد.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اعلام تصمیم شورا برای نامگذاری خیابان به نام آقای شجریان خبر داد.

اما این تصمیم با اعتراض روبرو شد و روزنامه کیهان که نزدیک دفتر رهبر جمهوری اسلامی است ، با نامگذاری خیابان به شجریان اعتراض کرد.

تصویری از پیام محرمانه رئیس شورای شهر تهران ، محسن هاشمی ، به پیروز حناشی نیز در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر شد که در آن درخواست شده بود قسمت مربوط به نامگذاری خیابان شجریان تا اطلاع ثانوی اعمال نشود.

در پایان یکی از اعضای کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نامگذاری یکی از وظایف و اختیارات شورای شهر تهران طبق قانون است ، گفت:

وی اظهار داشت: شورای شهر نه تنها در این دوره بلکه در پنج دوره نیز نامگذاری خیابان ها و فضاهای جدید را به عنوان نام خود تغییر داده است و در این بین ما افتخار می کنیم که در این دوره بیش از نیمی از اسامی تقدیم به شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، شهدای حرم و شهدای کشورمان فرهنگی بوده است. هنری و ورزشی ، همانطور که توسط سایر دانشمندان و نخبگان دیده می شود.

محمدرضا شجریان ، نوازنده و خواننده ، مهرماه سال جاری پس از سالها بیماری در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

حدود ۱۱ سال گذشته ، او با محدودیت هایی روبرو شده است ، از جمله ممنوعیت کنسرت و پخش عکس های خود از رادیو.