زنان بی‌حجاب
بازیگر زن اوکراینی در تیزر سریال «سرخوجه»

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی از تلویزیون دولتی ایران به دلیل پخش سریال ها و فیلم ها شامل زنان بی‌حجاب غیرمسلمان انتقاد کرد.

نماینده رودبار در مجلس صبح امروز، یکشنبه ۱۶ آبان، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، مسئولان سیما را به دنبال حساسیت‌زدایی نسبت به بی‌حجابی متهم کرد و به پخش سریال سرجوخه و گاندو اشاره کرد.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: سریال «سرجوخه» که از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش می شود، شامل حضور یک بازیگر زن اوکراینی است که در آن بدون حجاب به ایفای نقش می پردازد.

علی مطهری، نماینده سابق مجلس ایران در مردادماه سال جاری در توییتی از استفاده از «گلاه‌گیس» برای بازیگر زن سریال گاندو انتقاد کرد. و وی اظهار داشت که این یک حیله‌ شرعی حرام است و نوشت: «ظاهراً از نظر صدا و سیما برای هدف‌های سیاسی هدف وسیله را توجیه می‌کند».

در سال های اخیر برخی کارگردانان ایرانی از روش هایی مانند ، کلاه‌گیس، گذاشتن کلاه و استخدام زنان بی‌حجاب غیرمسلمان در فیلم ها و سریال ها استفاده کرده اند.

شایان ذکر است که حجاب در اماکن عمومی، خیابان ها، محل کار و رسانه ها پس از تصویب قانون پوشش اسلامی و حجاب اجباری توسط مجلس و تعیین مجازات در قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۶۲ اجباری شد.