ظریف
اعتراف مهم جواد ظریف: مصرانه پیگیر انجام آزمایش موشکی بودم!

محمد جواد ظریف در كتاب خاطرات خود می گوید که پس از توافق ژنو مصرانه پیگیر انجام آزمایش موشکی بود

ظریف:مصرانه پیگیر انجام آزمایش موشکی بودم!

اعتراف مهم جواد ظریف: مصرانه پیگیر انجام آزمایش موشکی بودم؛ محمد جواد ظریف می گوید که پس از توافق ژنو مصرانه پیگیر انجام آزمایش موشکی بود

بنابراین همانطور که خود آقای ظریف در خاطرات خود که توسط آقای موجانی مشاورش نوشته شده است، بلافاصله پس از توافق ژنو و در واکنش به تحریم های آمریکا اشاره کرده است، خود آقای ظریف پیشنهاد آزمایش موشکی را داده و و مصرانه در «تماس‌های مکرر» آن را از وزیر دفاع پیگیری می‌کرده است.

خاطرات ظریف در کتاب تازه انتشاریافته‌ای بنام “راز سربه مهر”

خاطره ظریف در کتاب تازه انتشاریافته‌ای بنام، روایت جدید روحانی از تماس تلفنی سال ۹۲ با اوباما را مخدوش می‌کند.

روحانی: تماس تلفنی روایت شده با اوباما هماهنگ نبوده است. ظریف: با هماهنگی بود و حتی شماره تلفن هم به آمریکایی ها داده شد.

فرهیختگان: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روایت روحانی از تماس تلفنی اوباما از نظر تاریخی دارای اشکال است و می‌توان به‌وسیله خاطرات ثبت‌شده ظریف در کتاب راز سربه‌مهر آن را رد کرد.

خاطرات ظریف در کتاب راز سربه‌مهر: «زمانی که پاسخ منفی اوباما به اعلام پذیرش غنی‌سازی به نماینده دکتر روحانی رسید و دکتر زمانی نیا نيز به این سفر اعتراض کرد، طرف آمریکایی نگرانی شدید خود را از عدم این دیدار ابراز کرد و آن را برای روند مضر ارزیابی می‌کند.

پس از مکاتبات متعدد بین دو هیئت، آمریکایی ها مجددا تماس گرفتند و علاقه اوباما را به این گفتگوی تلفنی اعلام کردند و این بار دکتر روحانی را پذیرفتند. وی افزود: «شماره تلفن آقای خزاعی (سفیر ایران و نماینده وقت ایران در سازمان ملل متحد) در اختیار آنها قرار گرفت تا از طریق این خط تماس بگیرند.