رکورد جدید: قیمت دلار و سایر ارزها در بازار آزاد ایران به اوج رسید
رکورد جدید: قیمت دلار و سایر ارزها در بازار آزاد ایران به اوج رسید

رکورد جدید: قیمت دلار و سایر ارزها در بازار آزاد ایران به اوج رسید؛ در روز پنج‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه، قیمت دلار آمریکا و دیگر ارزهای خارجی از جمله پوند بریتانیا در بازار آزاد ایران به یک رکورد تازه افتخارآفرین رسید.

رکورد جدید: قیمت دلار و سایر ارزها در بازار آزاد ایران به اوج رسید

در روز پنج‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه، قیمت دلار آمریکا و دیگر ارزهای خارجی از جمله پوند بریتانیا در بازار آزاد ایران به یک رکورد تازه افتخارآفرین رسید. بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت‌های غیررسمی داخل ایران که نرخ ارزها را ثبت می‌کنند، قیمت هر دلار آمریکا در ظهر این روز به ۵۵,۴۰۰ تومان ارتقا یافت.

با توجه به همان منابع، قیمت پوند بریتانیا در بازار آزاد ایران به ۷۰,۵۵۰ تومان افزایش یافته و هر یورو نیز به قیمت ۶۰,۳۰۰ تومان رسیده است. در روز چهارشنبه، قیمت هر یورو در بازار آزاد ایران به ۶۰,۴۰۰ تومان افزایش یافته بود.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد ایران

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد ایران به دنبال تشدید تنش‌ها در روابط با پاکستان و حمله موشکی متقابل این دو کشور رخ داده است.

نرخ دلار در ایران به طور یکباره از زیر ۵۰,۰۰۰ تومان به ۵۳,۰۰۰ تومان افزایش یافت. اما بعد از مدتی، این نرخ فروکش کرد.

هفته گذشته، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در دولت ابراهیم رئیسی، اظهار کرده بود که پس از تنش‌ها در روابط منطقه‌ای، “سطحی از نااطمینانی در کشورهای منطقه ایجاد شده است که با فروکش کردن التهابات، می‌توان شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز بود.”