رکورد بی‌سابقه اعدام در ایران و هشدار سازمان حقوق بشر مستقر در نروژ!
رکورد بی‌سابقه اعدام در ایران و هشدار سازمان حقوق بشر مستقر در نروژ

رکورد بی‌سابقه اعدام در ایران؛ سازمان حقوق بشر ایران مستقر در کشور نروژ امروز صبح هشدار داد که رکورد بی‌سابقه اعدام در ایران اتفاق افتاد.

موج اعدام تمام نمی‌شود

اگر مقایسه بکنیم میان آمار کسانی اعدام شده طی پنج ماه گذشته سال جاری و آمار همین مدت سال گذشته مشخص میشود که ۷۶٪ افزایش یافته است.
اين سازمان اعلام کرد که باید جامعه جهانی علیه احکام اعدام واکنش اظهار بدهد تا صدها نفر دیگر در روزهای آینده قربانی اعدام نخواهند شد.

طی ماه گذشته (ماه میلادی) دست‌کم ۱۴۲ تن در ایران اعدام شدند. این بالاترین آمار طی یک ماه فقط از سال ۲۰۱۵ تا حالا است. علاوه بر اینکه تعداد احکام اعدام در اجرا شده طی سال جاری به ۳۰۷ رسیده است. در ماه مه برای اولین بار یک نفر در ملاء عام اعدام شد.

چرا احکام اعدام‌ها افزایش می‌یابد؟

رژیم جمهوری اسلامی اعتقاد دارد اگر احکام اعدام در همه پرونده‌ها اجرا بشود مردم ایران می‌ترسند و به خیابان‌ها نمی‌روند. مسئولان فکر میکنند اینطوری میتوانند از اعتراضات مردمی جلوگیری می‌کنند اما درک نمی‌کنند که این ملت خسته شد و ایمان دارد که یک روز به همه اهدافش می‌رسد، اهدافی که در سه کلمه خلاصه می‌شود “زن، زندگی، آزادی”.

مردم ایران میخواهند زندگی معمولی، زندگی نرمال داشته باشند. اما رژیم ایران بهانه‌های زیادی دارد. خیزش انقلاب اتفاق افتاد برای اینکه فساد این رژیم به کشته شدن یک دختر برای حجاب اجباری رسید، مردم ایران درک کردند که نباید بیشتر از این سکوت کنند.