رونمایی ابراهیم رئیسی از پهپاد ایرانی برای سم‌پاشی در سفر به کنیا
رونمایی ابراهیم رئیسی از پهپاد ایرانی برای سم‌پاشی در سفر به کنیا

رونمایی ابراهیم رئیسی از پهپاد ایرانی برای سم‌پاشی در سفر به کنیا؛ همزمان با سفر ابراهیم رئیسی، به چند کشور آفریقایی، او در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی، پایتخت کنیا، حضور یافت و پهپاد ایرانی “پلیکان” را به نمایش گذاشت.

رونمایی ابراهیم رئیسی از پهپاد ایرانی برای سم‌پاشی در سفر به کنیا

رسانه‌های ایران به تأیید پهپاد جدید با نام “پلیکان ۲” که در روز سه‌شنبه، ۲۰ تیر رونمایی شده است، پرداختند. این پهپاد ساخت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی است و برای کاربردهای “سم‌پاشی” و “بازرسی مزرعه” در صنعت کشاورزی کنیا طراحی و تولید شده است.

ایران در کشورهای مختلف، از جمله مناطق آسیای میانه، کارگاه‌های تولید پهپاد راه‌اندازی کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این بار استفاده از پهپاد ایرانی با عنوان “کمک به اهداف کشاورزی”، برای اولین بار در قاره آفریقا ارائه شده است. برای جمعیت بسیاری از مردم کنیا که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند، کشاورزی اهمیت بسیاری دارد.

اولين سفر رئیس‌جمهور ایران به آفریقا

در سفر نخستین رئیس‌جمهور ایران به آفریقا، که دولت او را “شروعی تازه” در روابط با این قاره معرفی کرده است، روز سه‌شنبه، ابتدا در شهر نایروبی با ویلیام سامویی روتو، همتای کنیایی خود، دیدار و مذاکره کرد.

ورود رئیس‌جمهور ایران به نایروبی همراه با گزارش‌های متضاد رسانه‌های کنیا در مورد “لغو” یا “تعلیق” بخش کنیایی سفر آفریقایی او صورت گرفت.