توقیف نفتکش با پرچم ایران توسط اندونزی
توقیف نفتکش با پرچم ایران توسط اندونزی

توقیف نفتکش با پرچم ایران توسط اندونزی؛ در روز سه‌شنبه، ۲۰ تیر، گارد ساحلی اندونزی اعلام کرد که یک یک ابرنفتکش با پرچم ایران را به اتهام حمل و نقل غیرقانونی نفت خام، توقیف نموده است.

توقیف نفتکش با پرچم ایران توسط اندونزی

بر اساس گزارش اداره امنیت دریایی اندونزی، نفتکشی با نام ام‌تی آرمان۱۱۴ و پرچم ایران، موفق به حمل بیش از ۲۷۲ هزار تن نفت خام با ارزش تقریبی ۳۰۴ میلیون دلار شده بود.

آن کورنیا، رئیس اداره امنیت دریایی اندونزی، به خبرنگاران اعلام کرد که این کشتی پس از اینکه روز جمعه در نزدیکی دریای ناتونا در شمال اندونزی در حال انتقال نفت به یک کشتی با پرچم کامرون مشاهده شد، توقیف شد.

این مقام دولت اندونزی افزود که این دو ابرنفتکش تلاش داشتند برای “فرار” و در حالی که نفتکش با پرچم ایران در مسیر حرکت به سمت مالزی بود، مقام‌های اندونزی با همکاری مالزی توانستند آن را توقیف کنند.

این نفتکش مظنون به نقض سایر مقررات دریایی

اداره امنیت دریایی اندونزی همچنین اعلام کرد که این نفتکش مظنون به نقض سایر مقررات دریایی، از جمله دستکاری در سیستم شناسایی خودکار، بوده است.

با توجه به گفته رئیس اداره امنیت دریایی، نفتکش ام‌تی آرمان تلاش داشت موقعیت خود را در دریای سرخ نشان دهد و بنابراین به نظر می‌رسد که آنها از قبل قصد بدی داشته‌اند.