روسیه قابل اعتماد نیست

محمدرضا خباز، نماینده سابق مجلس و تحلیلگر سیاسی فاش کرد که روسیه قابل اعتماد نیست و سکوت تهران علامت از تایید وضعیت کنونی روسیه و اوکراین است.

اين نماینده سابق مجلس و تحلیلگر سیاسی امروز در مقاله ای منتشر شده در روزنامه آرمان ملی اظهار داشت: «ما با اتکای به دنیا و خارج نمی‌توانیم کشورمان را بسازیم، البته معنای این حرف این نیست که نباید برجام را تعقیب کنیم چراکه حق مسلم ماست».

محمدرضا خباز، نماینده سابق مجلس و تحلیلگر سیاسی

خباز خاطرنشان کرد: «شوروی سابق که با جداسازی استان‌های قفقاز، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان به ایران لطمه زد و کمک‌های فوق‌العاده‌ای که در جنگ تحمیلی به عراق کرد و همه امکانات خود را در اختیار صدام گذاشت تا ما را به سوی شکست ببرد و در نهایت اجازه نداد که لوله‌های گازمان به اروپا برسد، نشان داد که یک رقیب بلامنازع برای نفت و گاز ماست»

وی تاکید کرد: «خیانت‌های فراوان روس‌ها در تاریخ و ذهن مردم ما وجود دارد زیرا روسیه قابل اعتماد نیست و بهترین نمونه‌اش هم رای مثبتی که به همه قطعنامه‌ها علیه ما داده است». 

این نماینده سابق مجلس با انتقاد از واکنش دولت رئیسی تاکید کرد که تصمیم درستی که ایران باید اتخاذ کند این است که حمله روسیه در روز اول تهاجم به اوکراین را محکوم کند و در برابر این اقدامات روسیه سکوت نکند.