روزنامه‌های ترکیه: شبکه جاسوسی موساد علیه شهروندان ایرانی در ترکیه فاش شد
روزنامه‌های ترکیه: شبکه جاسوسی موساد علیه شهروندان ایرانی در ترکیه فاش شد

روزنامه‌های ترکیه: شبکه جاسوسی موساد علیه شهروندان ایرانی در ترکیه فاش شد؛ بر اساس گزارش روزنامه صباح نزدیک به رجب طیب اردوغان و نقل از سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، یک شبکه جاسوسی مرتبط با موساد در ترکیه شناسایی شده است و ۱۱ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند. به گفته این گزارش، هدف این شبکه جاسوسی ۲۳ فرد و یک شرکت ایرانی بوده است.

روزنامه‌های ترکیه: شبکه جاسوسی موساد علیه شهروندان ایرانی در ترکیه فاش شد

در شماره روز سه‌شنبه دوم خرداد روزنامه صباح، گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند در چارچوب تحقیقاتی که به مدت یک سال و نیم با هماهنگی سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و دفتر دادستانی کل استانبول انجام شده، فعالیت‌های جاسوسی موساد علیه یک شرکت و ۲۳ فرد مشخص شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه صباح، افرادی که در این شبکه جاسوسی دستگیر شده‌اند، دارای روابط تجاری با ایران بوده و در ترکیه به عنوان هدف قرار گرفته‌اند. گزارش نشان می‌دهد که شبکه جاسوسی پس از ارسال یک بسته تهدید‌آمیز به یکی از این افراد، فاش شده است. بر اساس این گزارش، اسرائیل از طریق سرکان اوزدمیر، کارمند سابق نیرو‌های مسلح ترکیه که به دلیل ارتباط با جریان فتح‌اله گولن از ترکیه خارج شده است، توانسته است این شبکه را سازماندهی کند.

سلچوک کوچوک‌کایا رهبر این تیم جاسوسی در ترکیه

با توجه به گزارش مذکور، سلچوک کوچوک‌کایا به عنوان رهبر این تیم جاسوسی در ترکیه معرفی شده است. این گزارش ادعا می‌کند کوچوک‌کایا در جلسات متعددی با نمایندگان موساد دیدار کرده و در جلسه پنجم، موساد پیشنهاد انجام فعالیت‌های جاسوسی را به او داده و سپس آموزش‌های لازم به او ارائه شده است. اما لازم به ذکر است که تاکنون اطلاعات رسمی تایید کننده این گزارش عمومی نشده است و تحقیقات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است.