جنجالى در صحن مجلس؛ محمدباقر قالیباف برای چهارمین بار به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد
جنجالى در صحن مجلس؛ محمدباقر قالیباف برای چهارمین بار به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد

جنجالى در صحن مجلس؛ در روز سه‌شنبه، دوم خردادماه، در پی رای‌گیری برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای، محمدباقر قالیباف برای چهارمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. اما انتخاب یکی از معاونان رئیس باعث بروز تنش و درگیری در صحن مجلس شد.

جنجالى در صحن مجلس؛ محمدباقر قالیباف برای چهارمین بار  به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد

در این انتخابات، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه به عنوان نایب رئیس اول و مجتبی ذوالنوری نماینده قم به عنوان نایب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند.

https://twitter.com/Entekhab_News/status/1660914240587268096?s=20

گزارشات برخی خبرگزاری‌های ایران از جمله تسنیم و ایلنا نشان می‌دهد که پس از انتخاب آقای مصری، آرا در انتخابات نایب رئیسی دوم ذوالنوری و علی نیکزاد برابر شدند و این موضوع باعث بروز تنش در صحن مجلس شد. این تنش به حدی رسید که به درگیری فیزیکی نیز نزدیک شد.

چند ساعت پیش، وب‌سایت خبری جماران علی نیکزاد را به اتهام “زیر پا گذاشتن تعهد فراکسیونی” متهم کرد و در یک گزارش آمده بود: “در حالی که روز گذشته در فراکسیون انقلاب مجلس، مجتبی ذوالنوری و عبدالرضا مصری به عنوان کاندیداهای نایب رئیس انتخاب شدند، اما علی نیکزاد این تعهد را نادیده گرفته و برای نایب رئیسی به عنوان کاندیدا رقابت کرد.”

نائب رئیسی دوم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرا در انتخابات نایب رئیسی دوم بین مجتبی ذوالنوری و علی نیکزاد “برابر بوده و این موضوع باعث شده است که چندین بار آرا شمارش شود.”