رضا پهلوی
رضا پهلوی از همسایگان اوکراین خواست موقتا به دانشجویان ایرانی پناه بدهند

شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی دانشجویان ایرانی اوکراین را در خطر رها کرده است

رضا پهلوی از همسایگان اوکراین خواست موقتا به دانشجویان ایرانی پناه بدهند

شاهزاده رضا پهلوی درتوييتر خود نوشت: جمهوری اسلامی، رژیمی که سرسپرده ناقضان حاکمیت ملی اوکراین است، صدها دانشجوی ایرانی را در این کشور، سرگردان و در خطر رها کرده.

شاهزاده رضا پهلوی از همسایگان اوکراین خواست موقتا به دانشجویان ایرانی پناه بدهند

شاهزاده رضا پهلوی: من از همسایگان اوکراین ازجمله لهستان، مجارستان، رومانی، مولداوی و اسلواکی، درخواست می‌کنم که به دانشجویان ایرانی موقتا پناه بدهند.

دانشجویان ایرانی در کی‌یف اوکراین

تعدادی از دانشجویان ایرانی که در پی حمله روسیه در کی‌یف اوکراین گرفتار شده‌اند با ارسال ویدیوهایی از بدقولی مقام‌های سفارت ایران برای خروج آن‌ها انتقاد کرده و می‌گویند با آنکه قرار بود خودرویی برای آن‌ها فرستاده شود، این کار انجام نمی شود و بسیاری از دانش آموزان دچار مشکل هستند.

درهمین حال تعدادی از شهروندان و دانشجویانی که هم اکنون در اوکراین به‌ سر می‌برند با انتشار عکس ها و فیلم هایی از اقامت خود در مترو و پناهگاه ها نسبت به وضعیت خود ابراز نگرانی کردند.

بلاتکلیفی ایرانیان مقیم اوکراین همزمان با تهاجم نظامی روسیه به این کشور و برنامه های متعدد اعلام شده از سوی مقامات ایرانی برای خروج آنها از این کشور جنگ زده است در حالی ادامه دارد که بسیاری از این افراد از اقدام دیرهنگام مقامات ایران انتقاد دارند.