رسانه های غربی

رسانه های غربی به نقل از کارشناسان نظامی اظهار داشتند که نظام جمهوری اسلامی بزرگترین تامین‌کننده تسلیحاتی گروه‌های شبه‌نظامیان در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، است.

گزارش های کارشناسان نظامی نشان داد که دلیل اصلی شکست رژیم ایران در تلاش های خود برای حمايت تروریسم در برخی کشورها، کنترل این کشورها بر سیستم امنیتی آنها و کارایی سیستم اطلاعاتی آنها است.

در نتیجه، این گروه های تروریستی برای ساخت سلاح های خود مجبور شده اند با استفاده از طرح های ایرانی به مواد و قطعات موجود در محل اعتماد کنند.

پیشرفته‌ترین موشک‌های میان‌برد

گزارش شده است که ایران از شبه‌نظامیان در همه کشورها برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین “پهپادها”، از نمک و روغن کرچک برای تولید سوخت موشک، و از لوله‌های فلزی صنعتی برای ساخت موشک حمایت کرده است.

رسانه های غربی بخشی از گزارش فابیان هینتس، متخصص امور موشکی را برای موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک گزارش دادند كه پیشرفته ترین موشکهای میان‌برد موسوم به “بدر-۳” شلیک شده توسط حماس علیه اسرائیل، در طول جنگ اخیر، بر اساس یک مدل ایرانی به نام “القسام” که توسط شبه نظامیان استفاده می شود.

در تأیید گفته های هینتس، افرام اسنه، سرتیپ بازنشسته ارتش و معاون سابق وزیر دفاع اسرائیل، گفت: «طراحی این موشک ایرانی است، اما تولید آن محلی است».