دولت روحانی

خبرگزاری “تسنیم” نزدیک به سپاه پاسداران، نامه‌ای به امضای محمود واعظی، رئیس پیشین دفتر حسن روحانی را منتشر کرد و در آن خزانه دولت روحانی را خالی اعلام کرد.

ایران شاهد جنجال‌های بزرگی است پس از انتشار نامه‌ای به امضای محمود واعظی، رئیس پیشین دفتر حسن روحانی توسط خبرگزاری تسنیم در ۹ مرداد،  که در آن رئیس‌جمهور پیشین اظهار داشت:  «همه موجودی خزانه تخلیه شده است و موجودی وجود ندارد».

اظهارات حسن روحانی مبنی بر تخلیه کامل موجودی خزانه در پاسخ به محمدباقر نوبخت، رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه بود که درخواست تخصیص مالی برای یکی از پروژه ها کرده بود.

به نوبه خود، محمدباقر نوبخت پس از انتشار این پیام در خبرگزاری «تسنیم» خالی بودن خزانه را تکذیب کرد اما صحت خود پیام را رد نکرد.

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه گفت: «خزانه در پایان دولت روحانی خالی نبود. خزانه ورودی ثابتی دارد و هر روز پول جمع می‌کند، یعنی خزانه هیچ‌وقت خالی نمی‌شود».

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه صحت خود پیام را رد نکرد، اما وی توضیح داد: «حتی اگر چنین ادعای محالی صحت داشت، پس چطور طی سه ماه گذشته حقوق‌ها از سوی دولت جدید پرداخت شده است؟».

وی افزود که متن پیام روحانی به معنای پایان بودجه دولتی بود که برای تکمیل پروژه های عمرانی اولویت دار در روزهای پایانی ریاست جمهوری وی در نظر گرفته شده بود.