دلیل تعویق

چین دلیل تعویق جشنواره فیلم پکن و هفته فیلم‌ های جکی چان را اعلام کرد و نمایش فیلم محبوب مردمی را که مدتها در انتظار آن بود به تعویق انداخت.

به گزارش ورایتی، اکران فیلم محبوب، پرمخاطب و مورد انتظار “نبرد در دریاچه چانگجین” ممانعت کرده است و جشنواره فیلم پکن به تعویق افتاد.

مسئولان جشنواره بین المللی فیلم دلیل تعویق جشنواره و توقف همه فعالیت های هنری را شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان اعلام کردند.

“نبرد در دریاچه چانگجین” فیلم حماسی درباره جنگ کره به ساخته چن کایگه، هارک تسویی و دانته لام قرار بود ۲۱ مرداد اکران شود.

تعویق اکران های پرفروش در چین به معنی کاهش فروش گیشه در تابستان است زیرا فروش فیلم در چین امسال به ۴,۶۵ میلیارد دلار رسید.

جشنواره فیلم پکن معمولاً در آوریل برگزار می شود، اما امسال به اواسط مرداد منتقل شده و قرار بود از ۲۳ تا ۳۰ مرداد  برگزار شود؛ در حالی که جشنواره جکی چان قرار بود از ۱۵ تا ۱۷ مرداد در داتونگ برگزار شود.

شایان ذکر است که گسترش انواع دلتا ویروس کرونا در چین همچنان برای صنعت فیلم چین مضر است و آن از نانجینگ در استان جیانگ سو شروع شده و به ۱۵ استان و شهر از جمله پکن  گسترش یافته است.