افغانستان
دلیل تحرکات نظامی ایران در مرز افغانستان چیست؟

وبسایت خبرآنلاین همزمان با انتشار عکس ها و گزارش هایی از تحرکات نظامی ایران در مرز افغانستان از استقرار لشکر ۸۸ زرهی زاهدان در این مرز خبر داد.

تحرکات نظامی ایران در مرز افغانستان!

کاربران شبکه‌های اجتماعی بامداد روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از تحرکات نظامی در مرز ایران و افغانستان خبر دادند.

پس از آن وبسایت خبرآنلاین با انتشار کلیپی کوتاه از «صف‌آرایی و استقرار نیروهای لشکر ٨٨ زرهی زاهدان در مرز افغانستان» خبر داد.

دلیل تحرکات نظامی ایران در مرز افغانستان چیست؟

در ویدیویی که خبرآنلاین منتشر کرده است، تعدادی تانک و خودروهای زرهی ایرانی در حال حرکت به سمت مرز افغانستان دیده می شوند.

برخی از کاربران نیز ویدئویی را منتشر کردند که تخلیه پارکینگ مرزی دوغارون را نشان می‌داد و یکی از آنها می‌گوید که در حال تخلیه پارکینگ هستند «چون گفته‌اند امشب قرار است جنگ شود».

کاربران در افغانستان نیز ویدئویی از هلیکوپترهای نظامی ایران در مرز دو کشور منتشر کردند.

تنش‌های بین ایران و طالبان در مرز دوغارون

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا ایران روز سه شنبه درباره فیلم هایی که در روزهای اخیر منتشر شده، نوشت: «برخی از این فیلم ها ربطی به ارتش ایران ندارد» و «نیروی زمینی به صورت شبانه‌روز در مرزهای شرقی مستقر و در حال گشت زنی است».

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یک روز پیش از تنش بین ایران و طالبان در مرز دوغارون خبر داد و گفت: ایران در این زمینه نگرانی جدی دارد و ما این را به هیات حاکمه سرپرستی افغانستان اعلام کردیم.

در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر درگیری مرزی بین طالبان و نیروهای مرزی ایران در مرز دوغارون/اسلام قلعه و آمادگی نیروهای دو طرف منتشر شد،خبرگزاری تسنیم از بسته شدن موقت این گذرگاه مرزی خبر داد.