دلار به فراتر از مرز ۶۰ هزار تومان افزایش یافت
دلار به فراتر از مرز ۶۰ هزار تومان افزایش یافت

دلار به فراتر از مرز ۶۰ هزار تومان افزایش یافت؛ در روز جمعه، نرخ دلار در بازار آزاد ایران از ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان به ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافت و ظهر روز شنبه، ۱۲ اسفند، به حدود ۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

دلار به فراتر از مرز ۶۰ هزار تومان افزایش یافت

در روز جمعه، نرخ دلار در بازار آزاد ایران از ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان به ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافت و ظهر روز شنبه، ۱۲ اسفند، به حدود ۶۰ هزار تومان افزایش یافت. در حال حاضر، در عصر روز شنبه، پس از گذشت از مرز ۶۰ هزار تومان، نرخ دلار در بازار آزاد حدود ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان می‌کند.

همچنین در روز شنبه، نرخ انواع سکه نیز شاهد رشدی در بازار بود که متغیر بوده و در حدود ۱.۳ درصد تا ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

سکه بهار آزادی با رشد ۲.۲ درصدی به قیمت ۳۲ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسیده است که این ارقام رکوردی تاریخی در کشور محسوب می‌شود.

این افت قیمت ریال

در دو ماه گذشته، ریال ایران به نسبت ارزهای معتبر مانند دلار آمریکا، حدود ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این افت قیمت ریال نه تنها بر روی ارزهای خارجی بلکه بر روی انواع سکه نیز تأثیر گذاشته است و قیمت آن‌ها نیز به همین نسبت رشد کرده است.

در روزهای ۱۰ بهمن و هفتم اسفند امسال، نرخ ارز نیز به نزدیکی مرز ۶۰ هزار تومان رسیده بود. اما خبرگزاری‌های ایران اعلام کردند که بانک مرکزی با اعمال “عرضه پرفشار ارز به بازار” موفق به جلوگیری از ریزش بیشتر ارزش ریال شده است.