سیامک نمازی
درخواست مقام‌های آمریکایی برای آزادی سیامک نمازی

درخواست مقام‌های آمریکایی برای آزادی سیامک نمازی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات آمریکایی خواستار آزادی سیامک و پدرش ، باقر نمازی ، به مناسبت 2000مین روز حبس وی شدند.

درخواستهای برای آزادی سیامک 

وزیر خارجه آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات آمریکایی خواستار آزادی سیامک نمازی و پدرش ، باقر نمازی ، به مناسبت 2000مین روز حبس وی شدند.

بلینکن در روز شنبه ۱۴ فروردین در توییتر با اشاره به زندان سیامک و باقر نمازی ، دو شهروند ایرانی-آمریکایی نوشت: “همه گروگان های آمریکایی و همه کسانی که به طور غیرقانونی بازداشت شده اند باید آزاد شوند و به نزدیکان خود بازگردانده شوند.”

نقض حقوق‌بشر و گروگانگیری از طرف تهران باید تمام شود

در همین حال ، رابرت مالی ،نماینده ویژه آمریکا در ایران ، در توئیتی نوشت كه پس از 2000 روز زندان سیامک نمازی در ایران ، وی اینكار را به عنوان نقطه عطف وحشتناک برای وی و برای همه “افرادی كه به او اهمیت می دهند” توصیف كرد.

مالی نوشت: “ما آرام نخواهیم رفت تا زمانی که او و پدرش باقر را با عزیزانشان ملاقات کنند.”

سناتور دموکرات کریس کونز نیز در توئیتر خود نوشت: “نقض حقوق بشر و گروگانگیری توسط تهران باید پایان یابد. آمریکا باید به درخواست خود برای آزادی سیامک توسط تهران ادامه دهد و به او و پدرش اجازه دهد به خانه برگردند.”

یک ماه پیش ، بابک نمازی در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت که پدرش ، باقر نمازی ، 84 ساله ، علی رغم آزادی از زندان در سال 2018 به دلیل بیماری ، همچنان ممنوع الخروج است.