داستان حشرات موزه هنرهای معاصر تهران چیست؟
داستان حشرات موزه هنرهای معاصر تهران چیست؟

داستان حشرات موزه هنرهای معاصر تهران؛ رسانه های ایرانی از تعطیلی دو روزه موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل «سمپاشی» خبر دادند.

داستان حشرات موزه هنرهای معاصر تهران چیست؟

این تصمیم پس از انتشار تصاویری از دو حشره در یک قاب عکس معروف به ارزش چند ده هزار دلار در نمایشگاه “مینیمالیسم و ​​هنر مفهومی” این موزه اتخاذ شد که در چند روز گذشته جنجال به پا کرد.

نمایشگاه مذکور مجموعه ای از ارزشمندترین آثار هنر معاصر غرب است که پس از چند دهه نگهداری در موزه هنرهای معاصر تهران، برای اولین بار در اول تیرماه سال جاری در معرض دید عموم قرار گرفت.

ورود دو حشره به قابی که عکس‌های برند و هیلا بکر در آن نگهداری می‌شود

در تاریخ ۲۶ مردادماه، موزه هنرهای معاصر تهران با صدور “عذرخواهی رسمی” به دلیل این حادثه اعلام کرد که به محض ورود حشرات به تصویر مذکور، کارشناسان مربوطه بلافاصله در موزه حاضر شده و ضمن پاکسازی اثر، سایر آثار نمایشگاه را نیز بررسی کردند.

این موزه مدعی شد که آثار ترکیبی این دو هنرمند آلمانی به هیچ وجه آسیب ندیده و در سایر آثار نمایشگاه نیز دیده نشده است.

عبادرضا اسلامی کولایی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، در ۲۵ مرداد ماه گفت که این آثار سال‌ها در کارتن و مخزن نگهداری می‌شوند و وجود حشرات «اگرچه اتفاق نادری است اما برای تمام موزه‌های دنیا ممکن است رخ بده.”
با این حال، مشاهده دو حشره راه‌یافته به قابی که عکس‌های برند و هیلا بکر در آن نگهداری می‌شود، واکنش های گسترده ای را در مورد نحوه نگهداری مسئولان موزه از این آثار گرانبها و نایاب به دنبال داشته است.