حسین رونقی
دادخواهی پدر حسین رونقی از سازمان‌های حقوق‌ بشری

حسین رونقی، پدر فعال مدنی که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود، از نهادهای حقوق بشری درخواست کمک کرده است.

دادخواهی پدر حسین رونقی از سازمان‌های حقوق‌ بشری

وی با اشاره به حبس این فعال مدنی گفت: پسرم ۱۰ سال شکنجه شد و ۱۳ ماه در سلول انفرادی ماند و کلیه خود را از دست داد و چندین بیماری دارد  اکنون جان پسر من در خطر است.

وی پس از تفتیش خانه حسین رونقی توسط نیروهای امنیتی با انتشار فایلی ویدئویی حاوی عکس هایی از خانه حسین رونقی، خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت: چرا آنهایی که اختلاس و دزدی کرده‌اند را بازداشت نمی‌کنید و یا چرا آقازاده‌هایی که با پول ملت ایران در اروپا و آمریکا زندگی می‌کنند، برنمی‌گردانید

حمایت توماج صالحی از حسین رونقی

توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی در توئیتی نوشت: بی‌تفاوت نباشیم، حسین رونقی از معدود افرادیه که همین‌جا کنارمون مونده و بخاطر جامعه‌مون مبارزه کرده، حالا ما نباید بذاریم آسیب ببینه.

وزارت اطلاعات بصورت وحشیانه به معترض‌ها و منتقدها و هنرمندها و کنش‌گرهای مدنی حمله می‌کنه و اونا رو می‌دزده، این باعث سکوت مردم و پایان حق‌خواهی نخواهد شد، فقط تیغ قلم ما تیز تر میشه.
حسین رونقی را آزاد کنید.

حمایت فعالان شبکه های اجتماعی از حسین رونقی

رضا حقيقت‌نژاد: حسین رونقی تاوان شجاعتش را می‌دهد. جوانی که در دفاع از از آزادی بیان و اینترنت و مبارزه با پروپاگاندا، صریح پیشگام و سرسخت بود. با زندان نه صدای او خاموش می‌شود و نه او فراموش می‌شود. صدای او خواهیم بود.

ابراهیم الله‌بخشی: امروز به خانه ی حسین رونقی بی رحمانه حمله کردند. چه کسی مسئول این همه قساوت است، حسین گفت سکوت نکنید، ما در مقابل این همه قساوت سکوت نمیکنیم.