تحریم‌ها علیه آمریکا

کاربران شبکه های اجتماعی اظهارات کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه جمهوری اسلامی را که از تحریم‌ها علیه آمریکا توسط ایران خبر داده بود، به سخره گرفتند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با بیان اینکه جمهوری اسلامی به زودی تعدادی از افراد و نهادهای آمریکایی را نیز تحریم خواهد کرد، اظهارات عجیبی کرد.

کاظم غریب آبادی تصریح و تاکید کرد که تحریم‌های ایران علیه آمریکا در پاسخ به تحریم‌هایی است که اخیراً علیه ۸ مقام و ۴ نهاد ایرانی به اتهام نقض حقوق بشر اعمال شده است.

وی تاکید کرد: «بزودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی دخیل در نقض جدی حقوق بشر که توسط ایران تحریم می‌شوند، منتشر خواهد شد».

کاربران توییتر اظهارات غریب آبادی را مسخره کردند، و حساب کاربری به نام “نکته سنج” نوشت: «خیلی بد شد. دانشجوای آمریکایی که صف بسته بودن که بیان ایران درس بخونن محروم می شن. تازه نیروی دریایی آمریکا هم که الان توی تنگه هرمز هستن دیگه نمی تونن از حق پناهندگی ایران استفاده کنن».

در حالی که حساب “سعید طالبی” نوشته است: «بابا نکنید اینکارو تورو خدا ، حالا آمریکا یه غلطی کرد. شما که نباید کار اونارو تکرار کنید. رحم کنید بهشون».

به نوبه خود، حساب “خداوندگار” اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر را به سخره گرفت و نوشت: «الان تمام مقامات تو امریکا میترسن که اسم کدام یک توی لیست تحریم‌های ایران باشه».

وی اضافه کرد: «هر کدام تحريم شدند، دیگه نمیتونند از گز اصفهان و پژو و پراید استفاده کنند!!! الان دقیقا با چه ابزار فشاری میخواید آمریکایی ها را تحریم کنید؟».