اسدالله اسدی
حکم قطعی سه همدست اسدالله اسدی به جرم «توطئه انفجار گردهمایی پاریس» در بلژیک صادر شد

حکم قطعی سه همدست اسدالله اسدی به جرم «توطئه انفجار گردهمایی پاریس» در بلژیک صادر شد، دادگاه استیناف در شهر آنتورپ بلژیک روز سه شنبه (۲۰ اردیبهشت) حکم قطعی پرونده سه تبعه ایرانی را که در راه پاریس با مواد منفجره بازداشت شده بودند، به اتهام «قصد به قتل تروریستی و مشارکت در فعالیت های یک گروه تروریستی» صادر کرد.

حکم قطعی سه همدست اسدالله اسدی به جرم «توطئه انفجار گردهمایی پاریس» در بلژیک صادر شد

به گزارش روزنامه بلژیکی «گازت فان آنتوِرپن، نسیمه نعامی به ۱۸ سال، امیر سعدونی (با سه سال افزایش) به ۱۸ سال و مهرداد عارفانی به ۱۷ سال زندان محکوم شدند.

علاوه بر این، تابعیت بلژیکی این سه نفر نیز به‌ طور مادام‌العمر لغو شده و هر کدام ۶۰ هزار یورو جریمه شدند. بر اساس این حکم، خودروی مرسدس بنز نسیمه نعیمی نيز توقیف شد.

توطئه انفجار گردهمایی پاریس

پرونده این سه نفر مربوط به همدستی آنها با نقشه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش، توطئه بمب‌گذاری در گردهایی «شورای ملی مقاومت ایران» در ۹ تیر ۱۳۹۷ مربوط است.

اسدالله اسدی، دیپلمات ۵۰ ساله ایرانی که در سفارت ایران در اتریش کار می کرد، متهم است که مواد منفجره نیم کیلوگرمی را به زوج ایرانی مقیم بلژیک برای هدف قرار دادن این همایش تحویل داده است.

دولت فرانسه در اکتبر سال گذشته وزارت اطلاعات ایران را به توطئه و اجرای این توطئه متهم کرد و اسدالله اسدی پیش از این پس از محاکمه به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.