حمید فرخ‌نژاد خطاب به خامنه‌ای: حداقل به خاطر خودت دیکتاتور باشخصیتی باش!
حمید فرخ‌نژاد خطاب به خامنه‌ای: حداقل به خاطر خودت دیکتاتور باشخصیتی باش!

حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما در پستی اینستاگرامی خطاب به علی خامنه‌ای نوشت: دست‌کم به خاطر خودش تلاش کند دیکتاتور باشخصیتی باشد.

حمید فرخ‌نژاد خطاب به خامنه‌ای: حداقل به خاطر خودت دیکتاتور باشخصیتی باش!

او رهبر جمهوری اسلامی را با دیکتاتورهای دیگری مانند فرانکو، مائو، استالین و موسولینی مقایسه کرد و نوشته او نیز همچون دیگر هم‌صنفان خود “بیمار روانی” است.

https://www.instagram.com/p/CmLcjyZrLgF/?utm_source=ig_web_copy_link

به گفته آقای فرخ نژاد، همه دیکتاتورها «به مرور زمان، توهم خودخداانگاری به سراغشان می آید و خود را حق مطلق می‌پندارن و زوال‌ناپذیر و جاودان…؛ روند مشترکی از همه آنها یک بیمار روانی می‌سازد.

فرخ نژاد نوشت که همه دیکتاتورها، حتی دیکتاتورهای «خوب»،هم در «سرنگون‌ شدن» و «انقراض» مشارکت دارند. هر چند «همه فکر می کنند با همتایان خود فرق دارند و اصلاً دیکتاتور نیستند».

با این حال، او بین دیکتاتورها «یک تفاوت عمده» ایجاد کرد و آنها را به دو دسته «با شخصیت» و «بى شخصیت» تقسیم کرد.

گروه دوم کثیف و بد می میرند

به گفته فرخ نژاد، «دیکتاتورها» وقتی به پایان نزدیک می‌شوند، سرنوشت را می‌پذیرند و می‌روند» و «دیکتاتورهای بی‌شخصی» راه پرهزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که منجر به بالا رفتن تلفات از هر دو طرف یعنی هم مردم و هم خودشان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه “گروه دوم کثیف و بد می میرند”، هشدار داد که در دیکتاتوری های بی‌شخصیت لایه‌های دوم و سوم منتسبان و منصوبان و نیروهاشان نیز به دلیل خشم مردمی که تلفات زیاد دادند، مورد انتقام قرار می‌گیرند.”

او مستقیما خطاب به علی خامنه ای نوشت: تو برای ما دیکتاتور خوبی نبودی، حداقل برای خودت دیکتاتور با شخصیتى باش.