حمله سارقان

در حالی که هر روز گزارش هایی مبنی بر آزار و اذیت و سرقت های خیابانی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، گزارش ها از ایران حاکی از آن است که وحید آقاپور بازیگر تلویزیون و سینما طی یک یورش «خفت‌گیری» با چاقو زخمی شده است.

وی به خبرگزاری تسنیم گفت که حدود ساعت ۱۰:۳۰ روز دوشنبه هنگامی که برای کمک به فردی که سارقان او را خفت کرده بودند پا به میان گذاشته خود نیز قربانی خفت‌گیری شده است. و بر اثر ضربه چاقو زخم عمیقی که نیاز به بخیه داشت مجروح شد.

وی گفت: «نکته مهم این است که سارقان اخیرا احساس می‌کنند کیفرخواستی در انتظارشان نیست».

در روزهای گذشته خبر دیگری مبنی بر سرقت محمد شیری، بازیگر تلویزیون و سینما منتشر شد که به گفته وی برای چهارمین بار هدف «خفت‌گیری» قرار گرفت.

آقای شیری گفت: «در این وضعیت که همه‌مان تجربیاتی در موردش داریم چطور می‌توانم با بازی در سریال‌های طنز مردم را بخندانم»؟

در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد آزار و اذیت خشونت‌آمیز خود، خانواده یا دوستانشان منتشر شده است.

همزمان با انتشار این گزارش‌ها که می‌تواند نشان از ناامنی شدید برای مردم عادی در ایران باشد، مقام‌های پلیس هر روز از بازداشت عده‌ای خبر می‌دهند که آنها را «اراذل و اوباش» می‌نامند.