حمله
حمله احتمالی اسرائیل به ایران

یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی اعلام کرد که “بودجه ای معادل ۱.۵ میلیارد دلار” به ارتش اسرائیل اختصاص داده است تا خود را برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران آماده کند.

حمله احتمالی اسرائیل به ایران

حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ “بودجه ای معادل ۱.۵ میلیارد دلار” به ارتش اسرائیل اختصاص داده است تا خود را برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران آماده کند.

همانطور که کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد ، انتظار می رود حدود ۵ میلیارد شِکِل معادل ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید هواپیما ، پهپادهای شناسایی جمع‌آوری اطلاعات و تسلیحات منحصر به فرد برای حمله به تاسیسات زیرزمینی قدرتمند ایران هزینه شود.

به نوشته تایمز اسرائیل ، این گزارش تنها چند روز پس از اعلام موفقیت آزمایش بمب ۲.۵ تنی پیشرفته به نام جی‌بی‌یو۷۲ که نیروی هوایی آمریکا از آن برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران استفاده می کند ، منتشر می شود.

 

بر اساس این گزارش ، جی‌بی‌یو ۷۲ برای حمل توسط جنگنده یا بمب افکن سنگین طراحی شده است. نکته این است که اسرائیل در حال حاضر بمب‌افکن‌هایی ندارد که بتوانند چنین بمب‌های سنگینی را حمل کند.

جی‌بی‌یو ۲۸ در سال ۲۰۰۹ به طور مخفیانه به اسرائیل فروخته شد

با این حال ، این گزارش می افزاید که جی‌بی‌یو ۲۸ ، کوچکتر از جدیدترین بمب آزمایش شده ، در سال ۲۰۰۹ به طور مخفیانه به اسرائیل فروخته شد، اگرچه به نظر نمی رسید که توانایی نفوذ به تاسیسات فردو ، که در اعماق کوه ساخته شده بود ، داشته باشد.

خبر تصویب این بودجه در اسرائیل که هنوز هیچ مقام رسمی آن را تصویب نکرده است ، در روزهایی می آید که به نظر می رسد صبر اسرائیل و آمریکا با ایران برای احیای مذاکرات برجام به پایان رسیده است.