حمزه درویش، زندانی سنی مذهب خودکشی کرد!
حمزه درویش، زندانی سنی مذهب خودکشی کرد!

پایگاه حقوق بشری هرانا، روز جمعه ۲۰ مرداد، از اقدام به خودکشی حمزه درویش، زندانی سنى مذهب در زندان لاکان رشت اطلاع داده است.

چطور حمزه درویش خودکشی کرد؟

به نوشته هرانا، آقای درویش با خوردن مقدار زیادی قرص دیازپام اقدام به خودکشی کرده و هم اکنون در بیمارستان رازی رشت بستری است.

یکی از اعضای خانواده‌اش اقدام خودکشی او تأیید کرد و به پایگاه هرانا گفته وی اکنون با حال عمومی نامناسب با دستبند و پابند در بیمارستان نگهداری می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی ج.ا در داخل و اطراف بیمارستان رازی رشت حضور دارند و از ملاقات خانواده حمزه درویش با او جلوگیری کرده‌اند.

یکی از اعضای خانواده درویش با بیان اینکه او با خوردن ۱۲ قرص دیازپام اقدام به خودکشی کرده گفته است افسر نگهبان هر شب یک قرص به او می‌داده اما مشخص نیست که حمزه درویش چگونه به ۱۲ قرص دست پیدا کرده است.

حمزه درویش کیست؟

آقای درویش، اهل تالش است و در اظهاراتی عنوان کرده بود که در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند.

او یک مدت را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه، به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرد و بازداشت شد.

درویش یک سال پس از بازگشت به ایران مجددا بازداشت شد و در دادگاهی که رسانه‌های حقوق بشری آن را “پر ابهام” خوانده‌اند، به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

در اوایل مرداد ماه امسال، دادگاه انقلاب رشت درویش را در پرونده تازه‌ای با اتهامات سیاسی به ۱۴ سال زندان دیگر محکوم کرد.