کشاورزان
حمایت رضاشاه از کشاورزان و مردم اصفهان

رضا شاه؛ همبستگی و همصدایی کم‌نظیر مردم و کشاورزان حق‌طلب اصفهان، الگویی است برای همبستگی و همصدایی اعتراضات در سراسر ایران

حمایت رضاشاه از کشاورزان و مردم اصفهان

رضا شاه در توییتر خود در حمایت از مردم اصفهان نوشت؛ همبستگی و همصدایی کم‌نظیر مردم و کشاورزان حق‌طلب اصفهان، الگویی است برای همبستگی و همصدایی اعتراضات در سراسر ایران

 تجمع میلیونی کشاورزان و مردم اصفهان علیه بحران آب ناشی از خشک شدن رودخانه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «هزاران معترض روز جمعه در مرکز ایران در اصفهان در مرکز ایران تجمع کردند تا خشم خود را پس از خشک شدن رودخانه، شاهرگ حیاتی اين شهر، به دلیل خشکسالی و انحراف آب، ابراز کنند».

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هزاران معترض روز جمعه در مرکز ایران در اصفهان در مرکز ایران تجمع کردند 

اعتراض گسترده ای که کشاورزان و سایر شهرهای استان اصفهان را به خود جلب کرد، بزرگترین اعتراض از زمان شروع بحران آب ۱۸آبان بود.

خبرنگار تلویزیون حکومتی اصفهان با پخش زنده تصاویر راهپیمایی روز جمعه با بیان اینکه هزاران نفر از مردم اصفهان که کشاورز شرق و غرب استان هستند با یک خواسته کلیدی در حوض خشک زاینده رود تجمع کرده اند، گفت: بگذارید آب رودخانه جاری شود.”

آب‌های ما گروگان است

این خبرنگار گفت: سال ها اراده ای برای حل مشکلات این رودخانه مهم وجود ندارد.
ویدئوی پخش شده توسط این کانال، نشان می‌دهد که مردان و زنان در میان جمعیتی که در بستر رودخانه بودند به‌طور هماهنگ دست می‌زنند.

آنها شعار «۲۰سال غارت شده» و «آب باید برگردد» سر دادند.

و خبرگزاری فرانسه نوشت: در عکس‌هایی که رسانه‌های ایرانی منتشر کرده‌اند، برخی بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «شرق اصفهان کویر شد» و «آب‌های ما گروگان است».

اصفهان با جمعیتی حدود دو میلیون نفر سومین شهر بزرگ ایران است.
این شهر به دلیل مکان‌های میراثی از جمله پل تاریخی روی رودخانه زاینده رود می‌گذرد که از سال ۲۰۰۰ جدا از دوره‌های کوتاهی خشک بوده، یکی از اماکن جذاب گردشگری است.