حسین شریعتمداری
حسین شریعتمداری خطاب به ظریف: فخری‌زاده به شدت با برجام مخالف بود!

حسین شریعتمداری خطاب به ظریف: فخری‌زاده به شدت با برجام مخالف بود!

حسین شریعتمداری نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مؤسسه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف گفت که بر اساس ضبط صوتی و تصویری محسن فخری زاده، که محسن فخری‌زاده از عوامل اصلی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی وجود دارد، او «به شدت با برجام مخالف بود».

حسین شریعتمداری خطاب به ظریف: فخری‌زاده به شدت با برجام مخالف بود!

محسن فخری زاده در آذر سال ۱۳۹۹ در حمله ای در حوالی تهران کشته شد و مقامات جمهوری اسلامی اسرائیل را به دست داشتن در این حمله متهم کردند.

شریعتمداری در گفت وگو با خبرگزاری فارس، گفت: باید به جناب ظریف هشدار داد که اسرائیل به فخری زاده ضربه زده است تا یکی از علمای مخالف سرسخت برجام را برای حفظ برجام حفظ شود.

ظریف فخری‌زاده را «یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت» توصیف کرد!

این چهره تندرو و تاثیرگذار جمهوری اسلامی بدون نام بردن از کسی تاکید کرد: اگر اسرائیل قصد نابودی برجام را داشت، باید کسانی را می‌زد که از برجام حمایت می‌کنند.

خبرگزاری فارس هفته گذشته سخنان وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی را در خبری تحت عنوان «اظهارات جدید و منتشرنشده ظریف» در جمع تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش خبرگزاری، ظریف فخری زاده را «یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت» توصیف کرد و گفت: «اسرائیل هر وقت می‌خواست می‌توانستند ایشان را بزند».

ظریف همچنین مدعی شد که کشته شدن فخری زاده پس از انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا با تلاش اسرائیل برای از بین بردن برنامه برجام بود.