حمله موشکی
جزییات تازه درباره حمله موشکی ایران به اربیل

وزارت امور خارجه حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به شهر اربیل عراق در شامگاه ۲۱ اسفند را “به شدت” محکوم کرد و آن را “جنایت‌آمیز” توصیف کرد.

جزییات تازه درباره حمله موشکی ایران به اربیل

عراق با احضار سفیر ایران به حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل اعتراض کرد. تعدادی از سناتورها و نمایندگان آمریکایی نیز گفتند که این حمله تکلیف احیای برجام را برای همیشه روشن کر و بایدن باید به مماشات خود با ایران پایان دهد و از مذاکرات برای احیای توافق هسته ای خارج شود.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با تایید اینکه دولت عراق حمله به اربیل را نقض آشکار حاکمیت عراق می داند، گفت: وزارت خارجه عراق عصر یکشنبه ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد را احضار کرد. او یادداشتی صادر کرد و این حمله را محکوم کرد و از ایران خواست تا درباره نقض حاکمیت عراق توضیح دهد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق افزود: اقدامات دیگری برای مقابله با تهدیدات علیه عراق وجود دارد که دولت عراق در حال بررسی آن است و عراق از همه ابزارهای ممکن برای احقاق حقوق خود و محکومیت تجاوز استفاده خواهد کرد.

دولت عراق در بیانیه ای حمله موشکی به اربیل را «تجاوز» به سرزمین های عراق توصیف کرد و آن را «حمله به اصل حسن همجواری بین عراق و ایران» توصیف کرد.

دولت عراق در این بیانیه افزوده است که از طریق کانال‌های دیپلماتیک از ایران در مورد این حمله توضیح واضحی خواسته و انتظار دارد رهبری جمهوری اسلامی “این تجاوز” را رد کند.

هدف حمله «‌مراکز موساد» بود!

تلویزیون ایران از حمله موشکی به نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل خبر داد و گفت که هدف اين حمله”اماکن خاص و سری” و “پایگاه های آموزشی موساد” در این شهر بوده است.