جزييات سوءقصد به یک فعال صنفی معلمان در سیستان‌ و‌ بلوچستان
جزييات سوءقصد به یک فعال صنفی معلمان در سیستان‌ و‌ بلوچستان

جزييات سوءقصد به یک فعال صنفی معلمان در سیستان‌ و‌ بلوچستان؛ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، اعلام کرد که حسین مهدی‌پور، دبیر جامعه‌شناسی مدارس دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان و یکی از فعالان صنفی، پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت به دلیل شدت جراحات ناشی از یک حمله سوءقصدی، درگذشت.

جزييات سوءقصد به یک فعال صنفی معلمان در سیستان‌ و‌ بلوچستان

آقای مهدی‌پور، مدیریت کانال تلگرامی «مطالبات فرهنگیان» را بر عهده داشت که مرتبط با فعالیت‌های صنفی معلمان بود. در روز معلم، ۱۲ اردیبهشت، افراد ناشناسی با حمله مسلحانه به او حمله کردند.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران منتشر شد، این شورا علاوه بر بیان تاسف شدید خود از جنایت وحشیانه کشتار حسین مهدی‌پور، محکومیت شدید خود را نسبت به این اتفاق اعلام کرد.

یگیری فوری و جدی موضوع کشته شدن این معلم

در این بیانیه، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، از اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خواستار پیگیری فوری و جدی موضوع کشته شدن این معلم شد.

این شورا می‌خواهد از دادستان شهرستان دشتیاری و استان سیستان و بلوچستان بخواهد که “عوامل سوءاستفاده” از این معلم را “شناسایی و مجازات” کنند.

حسین مهدی‌پور فعال صنفی حقوق معلمان و فرهنگیان بود و پیشتر توسط نیروهای امنیتی ايران دستگیر شده و برای مدتی بازداشت شده بود.