جزييات خنثی کردن توطئه‌ای جمهوری اسلامی علیه یک شهروند در استرالیا
جزييات خنثی کردن توطئه‌ای جمهوری اسلامی علیه یک شهروند در استرالیا

پس از خنثی کردن توطئه‌ای جمهوری اسلامی برای هدف قرار دادن یک ایرانی استرالیایی که در تظاهرات پس از کشته شدن مهسا امینی اعتراض کرده بود، استرالیا اعلام کرد که با دخالت ایران و سایر کشورها در امور داخلی خود مقابله خواهد کرد.

جزييات خنثی کردن توطئه‌ای جمهوری اسلامی علیه یک شهروند در استرالیا

کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا در سخنرانی در دانشگاه ملی استرالیا گفت که نیروهای امنیتی این کشور اخیراً این توطئه را خنثی کرده اند.

هدف این توطئه یک شهروند استرالیایی مرتبط با تظاهرات محلی در حمایت از قیام انقلابی ایران بود.

او گفت که دولت استرالیا این “اقدام‌های فاحش” را افشا خواهد کرد که در راستای منافع ملی این کشور باشد.

اونیل افزود که سرویس اطلاعاتی استرالیا و وزارت کشور ملزم به ایجاد یک برنامه جدید برای افرادی که در معرض خطر مداخله خارجی هستند، خواهند بود تا این افراد از چند و چون این تهدیدها و چگونگی پاسخگویی به آن مطلع شوند.

به گفته وزیر امور داخله استرالیا، «زمان آن فرا رسیده است که مداخلات خارجی را از سایه بیرون بیاوریم و به روشنایی برسانیم».

جمع‌آوری اطلاعات شخصی حساس

من به عنوان وزیر امور داخلى، می‌توانم یک اقدامى مستقیم و عملی برای کمک به استرالیایی‌ها برای مقابله با این مشکل انجام دهم: تا جایی که می‌شود درباره مداخله خارجی در استرالیا صحبت کنم.»

وی همچنین بدون نام بردن از تلاش کشورها برای جمع‌آوری «اطلاعات شخصی حساس افرادی که به دلیل فعالیت‌هایشان دگراندیش تلقی می‌شوند» اشاره کرد و گفت: نمونه‌هایی از افرادی وجود دارد که به دستور یک سرویس اطلاعاتی خارجی، تظاهرات‌های متقابل را سازماندهی می‌کنند تا با فعالان به قصد خشونت، مشاجره ایجاد کنند.