ظریف
جزييات تازه درباره پرونده افشای فایل صوتی ظریف

ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از تکمیل پرونده افشای فایل صوتی ظریف در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد و وی هنوز با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع نشده است.

جزييات تازه درباره پرونده افشای فایل صوتی ظریف

جزييات تازه درباره پرونده افشای فایل صوتی ظریف ؛ ذبیح‌الله خدائیان، از تکمیل پرونده افشای فایل صوتی ظریف در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

خدائیان در نشست خبری هفتگی روز سه شنبه ۲۵ آبان گفت: این پرونده با گزارش های وزارت اطلاعات و سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شد و از تعداد زیادی از افراد به عنوان مطلع تحقیق شده، ولی هنوز در دادسرا مفتوح است.
اوایل اردیبهشت ماه، فایل صوتی در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفت که در آن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه وقت ایران، در مصاحبه ای با اشاره به حکومت نظامی در جمهوری اسلامی، دخالت قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس را در سیاست خارجی تایید کرد.

پرونده افشای فایل صوتی ظریف

اين گفت و گوی سه ساعته با سعید لیلاز، اقتصاددان حامی دولت در اسفند ماه سال گذشته انجام شد و به نظر می رسد با توجه به مفاد آن به نظر می‌رسد قرار بوده پس از پایان کار دولت منتشر شود .

انتشار این فایل صوتی بازتاب گسترده ای داشت و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فعلی، دستیار ویژه رئیس مجلس نمایندگان در امور بین الملل، آن را “ضربه سازمانی به وزارت امور خارجه” و “صدمه جدی در مناسبات خارجی” جمهوری اسلامی توصیف کرد.