زندان قزلحصار
جزئیات تازه از هک شدن زندان قزلحصار توسط گروه عدالت علی

گروه سایبری”عدالت علی” سیستم های کامپیوتری زندان قزل حصار کرج را هک و اسنادی از این زندان را منتشر کرد.

 هک شدن زندان قزلحصار توسط گروه عدالت علی

گروه سایبری”عدالت علی” که پیش از این دوربین های زندان اوین و صدا و سیماى حکومتی را هک کرده بود، اینبار سیستم های کامپیوتری زندان قزل حصار کرج را هک و اسنادی از این زندان را منتشر کرد.

گروه سایبری “عدالت علی” در تماس با رادیو فردا مدارکی از جمله فهرست صدها نفر از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ و اتهامات وارده به آنها را در اختیار رادیو فردا قرار دادند.

این فهرست شامل موارد اتهامی آشنایی چون «اخلال در نظم»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین» به دو تن از رهبران تاریخ جمهوری اسلامی در فضای مجازی و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت كشور» است.

در این فهرست که شامل اسامی ۱۸۴۶ نفر از بازداشت شدگان است، تعداد زیادی به حبس از یک ماه تا ده سال محکوم شده‌اند و تعداد متنابهی نیز محکوم به تحمل شلاق شده‌اند.

اتهامات عجیب عليه برخی افراد

در این میان، نمونه های زیادی از این اتهامات و «اعمال مجرمانه» وجود دارد که جلب توجه می کند.

برای مثال در مورد یکی از بازداشت شدگان نوشته است: «در محل تجمعات در خیابان پیروزی به صورت مکرر حاضر شده و برای خودنمایی به بستگان، متنی به صورت پیامک داده است. این فرد غیابی به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

یکی دیگر به دلیل “پارک کردن خودرو به صورت مورب در یافت‌آباد” به یک سال زندان و ۲۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت دو سال محکوم شد.

یکی دیگر از بازداشت شدگان نوشت: در حالی که صورت خود را پوشانده بود با وجود اینکه مدعی سرماخوردگی بود، شعارهای ضد نظام سر می داد. این متهم ۱۰ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی به مدت سه سال محکوم شد.

اتهام فرد دیگری نیز که به سه ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده بود، به «قبول اشتباه در پارک خودرو و شروع به تماشا در اتوبان امام علی در پی اغتشاشات با دیگر شهروندان خاطی» متهم شد.

انتشار تصاویری از لحظه هک دوربین‌های زندان قزل حصار کرج

گروه سایبری “عدالت علی” تصاویری از لحظه هک و نفود به دوربین‌های نظارتی زندان قزل حصار را منتشر کرد