جان کری
جان کری سخنان ظریف در فایل صوتی را رد کرد

جان کری سخنان ظریف در فایل صوتی را رد کرد، روز چهارشنبه ، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در فایل صوتی مبنی بر ارائه اطلاعات به او درباره حملات اسرائیل به سایت های جمهوری اسلامی در سوریه را رد كرد.

جان کری سخنان وزیر خارجه ایران در فایل صوتی را رد کرد

جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا اظهارات محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در فایل صوتی مبنی بر ارائه اطلاعات به او درباره حملات اسرائیل به سایت های جمهوری اسلامی در سوریه را رد كرد.

فاکس نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که آقای کری پس از شرکت در جلسه استماع کنگره ، این اظهارات ظریف را بالکل رد کرده است.
.

محمدجواد ظریف با انتقاد از بی اطلاعی از بسیاری از اقدامات منطقه ای سپاه پاسداران ، در مصاحبه محرمانه كه قسمت هایی از آنها افشا شد ، گفت: آمار حملات اسرائیل به نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه توسط همتای آمریکایی وی در اختیار وی قرار گرفت.

وی گفت: “شما نمی توانید بگویید كه چند نفر در سوریه کشته شده‌اند ،” كری [باید] به من بگوید كه اسرائیل 200 بار به شما حمله كرده است؟

کِری: هرگز درباره عملیات اسرائیل در سوریه به ظریف اطلاعات ندادم

پس از انتشار این فایل صوتی ، تعدادی از جمهوری خواهان خواستار استعفا جان کری از دولت بایدن شدند. در حال حاضر وی نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه تغییرات اقلیمی است.

کری در پاسخ به سوال سناتور جمهوری خواه اسکات پری که مستقیماً از او پرسید آیا اطلاعات را به ظریف ارائه داده است ، گفت: “نه، به هیچ عنوان. هرگز.”

در همین حال ، وزیر امور خارجه اوباما افزود که محمدجواد ظریف ممکن است “شتباه کرده باشد یا گیج شده باشد و یا سعی کرده به ماجرا آب و تاب دهد”.