توماج صالحی به
توماج صالحی به "محاربه" و "افساد فی‌الارض" متهم شد

رئیس دادگستری اصفهان اتهام «افساد فی‌الارض» به توماج صالحی خواننده معترض بازداشتی را تأیید کرد.

توماج صالحی به “محاربه” و “افساد فی‌الارض” متهم شد

به گزارش میزان، اسدالله جعفری روز یکشنبه ۶ آذر، اتهامات دیگری را که به توماج صالحی زده شده: «تبلیغ علیه نظام»، «تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «همکاری با دولت متخاصم» و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت‌آمیز عنوان كرد.

به گفته آقای جعفری تاکنون هیچ جلسه دادگاهی برای توماج صالحی تشکیل نشده است و هفته گذشته کیفرخواست این خواننده معترض به دادگاه عمومی و انقلاب اصفهان ارجاع شده است.

حساب کاربری توماج صالحی روز شنبه از اتهامات “محاربه و افساد فی‌الارض” به این خواننده معترض خبر داده بود و اعلام کرده بود که وی بدون حضور وکیل انتخابی و در جریان روند بررسی پرونده به دادگاه منتقل شده است.

اعتراضات سراسری

توماج صالحی ۸ ​​آبان ماه در روستای گِردبیشه از توابع استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد. وی که اهل شاهین شهر اصفهان است در جریان اعتراضات سراسری محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.

صالحی شهریور سال گذشته نیز پس از انتشار چند آهنگ اعتراضی در منزلش بازداشت شد. در بهمن ماه سال گذشته اعلام شد که دادگاه به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به جزای نقدی و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.