نظام
عادل کیانپور

خواهر عادل کیانپور، زندانی سیاسی جان‌باخته در اهواز فاش کرد که ماموران نظام جمهوری اسلامی خانواده وی را تهدید کرده اند که جسد برادرش را تحویل ندهند.

خواهر این زندانی جان‌باخته اظهار داشت که عادل هفته گذشته اعلام کرد: «برای رسیدگی به وضعیت‌اش دست به اعتصاب غذا می‌زند و یا آزاد یا کشته می‌شود».

وی اضافه کرد که برادرش بعد از وخامت حالش خواسته تا به او سرش وصل کنند و به بیمارستان زندان منتقل شد.

خواهر عادل کیانپور ادامه داد: «برادرم گفت که آنها ابتدا گفتند سرم تحریم است و در بهداری سرم ندارند ولی بعدتر سرمی به او زده‌اند که باعث حالت تهوع و در نتیجه مرگ او شده است».

عادل کیانپور

وی افزود: «اعضای نظام و ماموران امنیتی از خانواده من تعهد گرفته بودند که مراسم ترحیم را بدون سر و صدا برگزار کنیم وگرنه اجازه تحویل جسد برادرم و برگزاری مراسم نخواهند داد».

وی همچنین فاش شد که افسران لباس شخصی نیروهای جمهوری اسلامی در میان جمعیت در مراسم حضور داشتند تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از شرکت کنندگان علیه جمهوری اسلامی شعار ندهند.

به نوبه خود، ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری صبح امروز، سه شنبه ۱۴ دی‌، مسئولیت قوه قضائیه جمهوری اسلامی در قتل عادل کیانپور در زندان شیبان اهواز را تکذیب کرد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: «کیانپور پس از بازگشت به کشور بازداشت شد و به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود اما جان دادنش در پی اعتصاب غذا را رد می کنم».