تصاویر مهسا امینی در موزه‌ گوگنهایم نیویورک نصب شد
تصاویر مهسا امینی در موزه‌ گوگنهایم نیویورک نصب شد

تصاویر مهسا امینی در موزه‌ گوگنهایم نیویورک نصب شد؛ گروهی از هنرمندان ناشناس روز شنبه ۳۰ مهر با یک ابتکار ویژه در موزه معروف گوگنهایم نیویورک از معترضان ایرانی حمایت کردند.

تصاویر مهسا امینی در موزه‌ گوگنهایم نیویورک نصب شد

این گروه که با برافراشتن نوارپارچه‌هایی با تصویر مهسا امینی و شعار «زن، زندگی، آزادی» به زبان‌های مختلف توجه هنردوستان را جلب کردند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وقتش رسیده اعتراض مردم ایران دیده و شنیده شود.”

https://www.instagram.com/p/CkB_G5CJ9z5/?utm_source=ig_web_copy_link

شیرین نشاط، هنرمند و فیلمساز در نیویورک، با انتشار عکس هایی از این اقدام هنری در اینستاگرامش نوشت چند هنرمند ایرانی که دست به این اقدام زدند، “وجدان‌های بیدار دنیای خواب‌آلوده هنری هستند که آنچنان به مبارزه زنان ایرانی برای دستیابی به حقوق بنیادین و آزادی اهمیت نمی‌دهند”

از شروع اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» در ایران که از ۲۶ شهریور آغاز شد و همچنان به‌طور پیوسته ادامه دار، آثار اعتراضی بی‌شماری در حوزه‌های مختلف و اغلب توسط هنرمندان بی‌نام ساخته و منتشر شده است.

مهسا امینی

مهسا امينى، دختر جوان که به همراه خانواده خود در تهران برای دیدار با بستگان خود در حال بازدید بود، شامگاه سه شنبه در حوالی ایستگاه مترو شهید حقانی توسط اعضای گشت ارشاد دستگیر شد.

و به دلیل آسیب شدید مغزی در اثر ضرب و جرح ماموران در خودروی گشت ارشاد و بازداشتگاه «وزرا» تهران به کما رفت، و درگذشت.

با اعلام خبر مرگ او، خشم مردم در شبکه های اجتماعی منفجر شد، مردم سعی کردند در مقابل بیمارستان تظاهرات کنند، اما نیروهای امنیتی سعی کردند از تجمع آنها جلوگیری کنند.