تشدید وخامت حال محمد خانی، زندانی سیاسی، پس از اصابت گلوله در اوین
تشدید وخامت حال محمد خانی، زندانی سیاسی، پس از اصابت گلوله در اوین

تشدید وخامت حال محمد خانی، زندانی سیاسی، پس از اصابت گلوله در اوین؛ مصطفی نیلی وکیل دادگستری روز چهارشنبه گفت: مقام‌های زندان اوین از انتقال محمد خانی زندانی سیاسی که در جریان درگیری در زندان اوین مورد اصابت گلوله قرار گرفته، به بیمارستان جلوگیری کردند.

تشدید وخامت حال محمد خانی، زندانی سیاسی، پس از اصابت گلوله در اوین

مصطفی نیلی در توئیتی نوشت: امروز آقای محمد خانی از بند هشت اوین تماس گرفت. قرار بود او را به بیمارستان بفرستند اما در آخرین لحظه این کار متوقف شد. با توجه به شدت جراحت و امکان عفونت، سلامتی وی در خطر است.»

این وکیل دادگستری روز گذشته نیز نوشت که محمد خانی شامگاه شنبه در جریان رویدادی زندان اوین مورد اصابت گلوله قرار گرفت، و مجروح شد که “به بیمارستان اعزام ولی بدون انجام درمان کامل به زندان بازگردانده شده‌اند.”

آتش سوزی شدید و تیراندازی در زندان اوین

محمد خانی، محقق و دانشجوی دکترای رفاه اجتماعی دانشگاه علامه، اول تیرماه برای محکومیت حبس به زندان اوین رفت. شعبه۲۶ دادگاه انقلاب تهران وی را به ۴ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی و سیاسی، ۶ ماه کار اجباری با کودکان “معلول ذهنی” و توقیف تمامی اموال شخصی ضبط‌ شده به مدت دو سال، محکوم کرد.

آتش سوزی شامگاه شنبه در زندان اوین شمال تهران نگرانی های داخلی و بین المللی گسترده ای را به دنبال داشته است. مقامات جمهوری اسلامی از ابتدای این آتش سوزی، روایت های متفاوت و متناقضی از ابعاد این حادثه در معروف ترین زندان ایران ارائه کرده اند.