فعال سیاسی ایرانی

منابع حقوق بشر گفت که یک فعال سیاسی ایرانی توسط افراد مهاجمان ناشناس در محل کار خود در در محله ژاله سلیمانیه اقلیم کردستان عراق کشته شد.

منابع حقوق بشر کرد نشان دادند که این فعال سیاسی کرد بهروز رحیمی معروف به ریبین، ۴۹ ساله و اهل دیواندره کردستان ایران است.

این منابع همچنین ذکر کردند که بهروز رحیمی پس از مخالفت با رژیم ایران، ۱۰ سال به عنوان پناهنده سیاسی در کردستان عراق زندگی می کند.

ویدئویی از لحظه ترور بهروز رحیمی در شبکه های اجتماعی پخش شده است اما فارس۲۴ قادر نیست صحت‌ وسقم آن را تایید کند.

در این ویدیو بهروز رحیمی که به عنوان نگهبان در یک انبار کار می کرد و در خیابان قدم می زد، وقتیکه توسط سرنشینان یک بی‌ام‌دبلیو مشکی با اسلحه کلت کمری و مجهز به صدا خفه‌کن از پشت سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

 ♦     تهدید عوامل ایران به خانواده فعال سیاسی ایرانی

 وی پس از انتقال به بیمارستان شورش در سلیمانیه، بر اثر جراحات درگذشت و مقامات کردستان عراق یا ایران هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند.

فعال سیاسی کرد، امجد حسین پناهی، در صفحه توئیتر خود نوشت: «آقای رحیمی از اعضای پژاک بود و نزدیکان این فعال سیاسی بر این باور هستند که وی توسط عوامل جمهوری اسلامی ترور شده است».

سازمان حقوق بشری (هه‌نگاو) به نقل از خانم روهانی، همسر بهروز رحیمی گفت که وی سه ماه پیش توسط سرویس های و نهادهای امنیتی ایران تهدید شده است.

خانم روهانی توضیح داد: «عوامل ایران اوایل بهار امسال از طریق تماس تلفنی و شبکه‌های مجازی ما را تهدید کردند و از ما خواستند که دست از فعالیت‌های سیاسی خود برداریم»

وی اضافه کرد: «زمانی که متوجه شدند ما حاضر به این کار نیستم این‌بار‌ به ما پیشنهاد همکاری داده و از ما خواستند که در قبال پول و امکانات مالی با آن‌ها همکاری کنیم که به آن‌ها جواب رد دادیم».