خانواده

روز چهارشنبه ۱۷ فروردین، دولت آمریکا تحریم هایی را علیه ماریا وُرونتسووا و کاترینا تیخونووا، دختران ولادیمیر پوتین، و خانواده وزیر خارجه روسیه اعلام کرد.

دولت آمریکا صبح امروز با صدور تصمیمات جدیدی تحریم‌های جدیدی را علیه دو دختر ولادیمیر پوتین، میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه، همسر و فرزندان سرگئی لاورف، وزیر خارجه اعمال کرد و همچنین تحریم‌های قبلی علیه بانک‌های روسیه را تشدید کرد.

بر اساس تصمیم ایالات متحده، اسبربانک و آلفا بانک از دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده و معاملات و همکاری شهروندان و شرکت های آمریکایی با این دو بانک محروم خواهند شد.

کاترینا تیخونووا و ماریا وُرونتسووا

تحریم های آمریکا تعدادی از اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر سابق را نیز شامل می شود.

بر اساس تحریم های اعمال شده در پاسخ به حمله نظامی روسیه به اوکراین، تمامی اعضای خانواده ولادیمیر پوتین از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم و دارایی های آنها مسدود خواهد شد.

کارشناسان سیاسی همچنین فاش کردند که اتحادیه اروپا و دولت بریتانیا قرار است تحریم های بیشتری را علیه مسکو به دلیل کشتار و آزار غیرنظامیان اوکراینی توسط نیروهای روسی اعمال کنند.

آنها همچنین تاکید کردند که ایالات متحده بر جنبه دیگری از تحریم ها علیه روسیه که ممنوعیت سرمایه گذاری جدید در آن کشور است، تمرکز خواهد کرد.