تسلیحات نظامی

منابع آگاه در قوه قضائیه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از پررونق تجارت تسلیحات نظامی در ایران خبر دادند و نسبت به تأثیر آن بر وضعیت امنیتی کشور هشدار دادند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ از افزایش محسوس و چشمگیر تعداد تسلیحات نظامی در پایتخت خبر داد و گفت که وجود این سلاح ها قطعاً تأثیر امنیتی خواهد داشت.

بخش امنیتی و دفاعی سازمان شفافیت بین‌الملل هفته گذشته گزارشی در مورد وضعیت فساد و اقدامات مخفیانه در بخش دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی منتشر کرد.

بخش امنیتی و دفاعی امنیت، وضعیت دفاعی ایران را خطرناک و بحرانی توصیف کرد و نسبت به ساختارهای نظامی مخفی و غیر رسمی که تجارت تسلیحات قاچاق را تامین مالی می کنند، هشدار داد.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش‌های سازمان‌ها و اندیشکده‌های بین‌المللی، میزان قاچاق اسلحه از ایران به سایر کشورهای منطقه به طور جدی و جدی افزایش یافته است.

همچنین اندیشکده “ابتکار جهانی علیه جرایم سازمان‌یافته فراملی” نشان داد که تسلیحاتی که ایران برای حوثی‌های یمن و سازمان‌های مرتبط با القاعده و داعش در سومالی ارسال می‌کند.

به نوبه خود، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز مدعی شد که در شش ماهه نخست امسال ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات دستگیر شده اند.