کیوان صمیمی

برخی از نزدیکان کیوان صمیمی، رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، روزنامه‌نگار، فعال مدنی و زندانی سیاسی در زندان اوین، فاش کردند که مقامات جمهوری اسلامی او را تبعید کرده‌اند.

برخی از نزدیکان آقای صمیمی اظهار داشتند که این ۷۳ ساله که آذرماه گذشته برای اجرای حکم ۲ سال حبس به زندان اوین منتقل شده بود، به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است.

دادگاه انقلاب این زندانی سیاسی را به دلیل شرکت در  تجمع اعتراضی است که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی کارگر در برابر ساختمان مجلس برگزار شد، به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور متهم کرده بود.

کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که مقامات جمهوری اسلامی این زندانی سیاسی را به زندان نامشخصی در خارج از پایتخت تبعید خواهند کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که دلیل تبعید آقای صمیمی از زندان اوین، نامه‌ای بوده است که وی پس از مرگ بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان، نوشته و در آن مرگ آبتین را قتل عمد توصیف کرده است.

وبسایت “امتداد” دیروز، چهارشنبه ۲۹ دی، گزارشی منتشر کرده بود که در آن آمده بود آقای صمیمی از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده است.

گزارش امتداد اضافه و اعلام کرد که ماموران زندان اوین آقای صمیمی را به بهانه رسیدگی به قطع شدن کارت تلفن او از بند خارج کرده بودند. 

اما ساعاتی بعد دوستان کیوان صمیمی در شبکه های اجتماعی از تبعید وی به زندان رجایی شهر کرج خبر دادند.