عالیه مطلب‌زاده
عالیه مطلب‌زاده

مسئولان زندان اوین از تبعید عالیه مطلب‌زاده، عکاس، فعال سیاسی، فعال حقوق بشر، فعال حقوق زنان و زندانی سیاسی به زندان قرچک ورامین در پی برگزاری مراسم یادبود بکتاش آبتین خبر دادند.

خبرگزاری هرانا اعلام کرد که دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از برگزاری مراسم یادبود بکتاش آبتین در بند زنان زندان اوین از تبعید عالیه مطلب‌زاده به زندان ورامین خبر داد.

زندانیان سیاسی بند زنان اوین، یک‌شنبه ۱۹ دی، مراسم یادبود بکتاش آبتین نویسنده ای را که بر اثر ابتلا به کرونا در زندان و نبود امکانات پزشکی جان خود را از دست داده بود، برگزار کردند.

این فعال سیاسی زن به نوبه خود اعلام کرد که به قرچک نمی‌رود چرا که یک زندانی سیاسی است و باید در اوین دوران محکومیتش را بگذراند.

دادگاه انقلاب تهران اين فعال حقوق زنان را به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام” به سه سال زندان محکوم کرده بود.

قاضی در جلسه دادگاه خانم عالیه مطلب‌زاده را به راه‌اندازی کارگاه‌های توانمندسازی زنان در خارج از کشور و شرکت در آن متهم کرد.

فعالان حقوق بشر تایید کردند که خانم عالیه از مهرماه سال گذشته دوران محکومیت خود را می گذراند و شکایتی را مبنی بر نگهداری وی در سلول انفرادی به دفتر دادستانی زندان اوین ارائه کرده اند.